środa, 15 stycznia 2014

Brembo

Historia


1960. POCZĄTKI LIDERA.

Brembo powstało w 1961 roku, kiedy to dzięki poprawie warunków życia  samochód stawał się coraz bardziej powszechny w użyciu. Początek firmie dał mały warsztat mechaniczny położony kilka kilometrów od miasta Bergamo założony przez Emilio Bombassei, ojca obecnego prezesa. Doświadczenie założyciela zdobyte w branży motoryzacyjnej i metalurgicznej wykorzystano później pracy dla takich klientów, jak na przykład Alfa Romeo. W roku 1964 nastąpił przełom w historii przedsiębiorstwa: wtedy Brembo rozpoczęło produkcję pierwszych tarcz hamulcowych we Włoszech przeznaczonych na rynek części zamiennych. Wcześniej tarcze były importowane z Wielkiej Brytanii. Wkrótce oprócz produkcji tarcz zaczęto także produkować inne komponenty układów hamulcowych. Kompetencje, wysoki stopień specjalizacji oraz jakość produktów i usług firmy z Curno zaczęły cieszyć się uznaniem na szczeblu międzynarodowym, co pozwoliło Brembo osiągnąć wiodącą pozycję w branży części zamiennych w Europie

1970. SUKCESY NA KAŻDYM TORZE.

W 1972 roku logo Brembo po raz pierwszy pojawiło się na europejskich motocyklach dzięki dostawie dla Moto Guzzi. W krótkim czasie Brembo zostało liderem w zakresie układów hamulcowych dla pojazdów dwuśladowych. W roku 1975 wysoką jakość i najwyższe standardy Brembo docenił Enzo Ferrari, założyciel i właściciel fabryki Ferrari powierzając przedsiębiorstwu z Bergamo wyposażenie najbardziej prestiżowego samochodu Formuły 1.
Brembo stało się liderem w zakresie układów hamulcowych stosowanych w pojazdach wyścigowych. Od tamtej pory zespoły wyposażone w hamulce Brembo wygrały setki światowych zawodów samochodowych i motocyklowych.

1980. INNOWACJE I ROZWÓJ

Na początku lat osiemdziesiątych, w ramach precyzyjnej strategii rozwoju skierowanej na specjalistyczne segmenty rynku, Brembo postawiło na innowacyjność procesów technologicznych i produktów do samochodów osobowych, pojazdów wyścigowych oraz motocykli. Nowy zacisk hamulcowy o innowacyjnej konstrukcji i materiale (aluminium) pojawił się w produkcji w 1980 roku. Nowe rozwiązanie zostało zastosowane przez producentów samochodów o wysokich osiągach, jak: Porsche (również dziś zaopatrywane w 100% przez Brembo), Mercedes, Lancia, BMW, Nissan i Chrysler. Od połowy lat osiemdziesiątych Brembo stało się częścią sektora hamulców tarczowych do pojazdów przemysłowych i zostało strategicznym dostawcą dla Iveco, pojazdów przemysłowych Renault oraz Mercedesa. W roku 1983 Brembo podążyło z nurtem postępującej internacjonalizacji i umożliwiło objęcie części kapitału firmie Kelsey-Hayes, międzynarodowej grupie z centralą w USA produkującej systemy hamulcowe. Współpraca pozwalała włoskim zarządcom i akcjonariuszom w dalszym ciągu kształtować strategię przedsiębiorstwa.

1990. ZNOWU W PEŁNI WŁOSKA FIRMA

Pod koniec roku 1992 widoczna stała się różnica pomiędzy strategicznymi celami przedsiębiorstwa z Bergamo a kursem obranym przez Kelsey-Hayes. Brembo stawiało na przyszłość i jednocześnie dbało o konkurencyjność na włoskim rynku, gdzie miało pozycję lidera, wykorzystując zasoby kierownicze i potencjał technologiczny. Zarząd firmy dążył do odzyskania większościowego udziału. Negocjacje kończą się w marcu 1993 roku, kiedy to firma Kelsey-Hayes oddaje swój udział. Kolejne lata to okres wzrostu i rozwoju firmy, zwieńczony wejściem na Giełdę Papierów Wartościowych w Mediolanie w roku 1995. Brembo zawdzięcza sukces wytężonej pracy zespołowej.

GLOBALNY ROZWÓJ MARKI


Globalny rozwój marki
Brembo powitało nowe tysiąclecie ze strategią rozwoju rynkowego i przejęcia brazylijskiej firmy Alfa Real Minas wytwarzającej tarcze hamulcowe i koła zamachowe. Została zakupiona również brytyjska firma AP Racing Limited specjalizująca się w produkcji układów hamulcowych i sprzęgieł dla wyczynowych samochodów i motocykli. Aby wzmocnić pozycję w segmencie motocyklowym, Brembo nabyło 70% udziałów w Marchesini, firmie specjalizującej się w produkcji magnezowych felg motocyklowych. W 2000 r. podjęto też ważną decyzję o wejściu na bardzo rozwojowy rynek chiński. Powołano spółkę joint venture Yuejin Motor Group i firmę Nanjing Yuejin Automotive Brake System produkującą układy hamulcowe dla samochodów osobowych i użytkowych.
Od 2008 Brembo posiada tam 70% udziałów. W styczniu 2010 Brembo Nanjing Foundry Co. Ltd kupiło odewnie od firmy Donghua Automotive Industrial Co. Ltd, członka grupy Saic, wiodącego chińskiego producenta samochodów i pojazdów użytkowych. To wzmocniło pozycję Brembo na chińskim rynku, teraz dzięki zintegrowanemu centrum produkcji w Nanjing możemy wytwarzać tarcze i zaciski hamulcowe spełniające standardy Brembo dot. osiągów, stylu i komfortu od początku do końca, od odlewania do wykończenia. W minionej dekadzie Brembo wykazywało też zainteresowanie hinduskim rynkiem.
W 2005 roku powstało zajmujące się motocyklowymi układami hamulcowymi KBX Motorbike Products Private Ltd., joint venture Brembo i hinduskiej spółki koncernu Bosch - Kalyani Brakes Ltd.
W 2009 Brembo otworzyło nowy zakład w Indiach i wprowadziło nową markę: Bybre (skrót od „by Brembo”), specjalizującą się w układach hamulcowych skuterów i motocykli do 250 cm³ na rynki BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) i krajów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN). W Europie Brembo zainwestowało w Polsce. W 2006 roku w Dąbrowie Górniczej otwarto trzecią odlewnię, aby zoptymalizować cykl produkcyjny zakładów wytwarzających tarcze hamulcowe.
W 2010 roku ruszyły prace związane z rozbudową tego centrum przemysłowego, a jego otwarcie nastąpiło w 2011 roku - jako cel postawiono podwojenie produkcji tarcz hamulcowych na rynek samochodów osobowych oraz komercyjnych. W 2007 roku otwarto Park Technologiczno-Naukowy Kilometro Rosso zatrudniający 500 inżynierów, projektantów i techników. W międzyczasie firma przejęła amerykański oddział hamulców Hayes Lemmerz International składający się z dwóch zakładów (niedaleko Detroit i w Meksyku) produkujących tarcze i bębny hamulcowe na rynki północnoamerykańskie.   Brembo zainwestowało w 2010 roku 35 milionów euro w nową fabrykę samochodowych układów hamulcowych w Czechach. Dzięki temu firma zaistniała w średnim segmencie premium i współpracuje z takimi klientami, jak Land Rover, BMW, GM i Audi. 

Przejęcie nowych marek i produktów  

Działalność grupy Brembo została w 2008 r. poszerzona dzięki przejęciu marki Sabelt, lidera w produkcji wyścigowych pasów bezpieczeństwa i fotelików dziecięcych.
Od 2010 roku oferta Brembo jest kompletna również dla rynku części zamiennych: nasze doświadczenie zdobyte w produkcji układów hamulcowych i współpraca z wiodącymi producentami branży motoryzacyjnej umożliwiła Brembo zaoferowanie pełnego zestawu części dla układów hamulcowych w najwyższym poziomie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa.
Tradycyjna oferta tarcz i bębnów przeznaczonych dla specjalistów na rynku części zamiennych została poszerzona o pełny zestaw klocków, tarcz, szczęk i bębnów oraz części hydraulicznych dla hamulców i sprzęgieł.
W tym samym roku w Indiach powstała marka Bybre, którą firmowane są układy hamulcowe do skuterów i mniejszych motocykli. 

Technologia węglowo-ceramiczna  

Brembo zawsze było pionierem w używaniu innowacyjnych materiałów, dzięki czemu stale poprawia osiągi i wytrzymałość swoich produktów. Włókna węglowe były używane od lat 70 w przemyśle kosmicznym, a od lat 80 w sporcie. Na początku XXI wieku zagościły w układach hamulcowych samochodów sportowych, redukując masę, skracając drogę hamowania, zwiększając odporność na korozję i wytrzymałość. Aby opracować najlepsze możliwe produkty, w 2003 r. powołano Brembo Ceramic Brake Systems SpA z siedzibą w Parku Technologiczno-Naukowym „Kilometro Rosso” w Stezzano. Było to joint venture Brembo i Daimler Chrysler AG zajmujące się rozwojem i produkcją węglowo-ceramicznych tarcz hamulcowych. Po wycofaniu się Daimlera ze spółki Brembo zaczęło współpracę z SGL Group, z którym w 2009 r. stworzono kolejną spółkę: Brembo SGL Carbon Ceramic Brakes. Misją firmy jest produkcja i popularyzacja węglowo-ceramicznych tarcz hamulcowych. Średniookresowy cel to zaangażowanie w badania nad innowacyjnymi materiałami mogącymi znaleźć zastosowanie w konstrukcji hamulców. Węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo SGL są rozwijane i produkowane w dwóch fabrykach - Parku Naukowo-Technologicznym Kilometro Rosso w Strezzano oraz w Meitingen w Niemczech. Dostarcza elementy układów hamulcowych takim klientom, jak: Aston Martin, Audi, Bentley, Bugatti, Daimler, Ferrari, General Motors, Lamborghini i Porsche.

BREMBO NA ŚWIECIE

Brembo jest obecnie w pełni rozwiniętą międzynarodową marką obecną na trzech kontynentach oraz posiadającą zakłady produkcyjne w dwunastu krajach. Posiada również oddziały handlowe w Szwecji, Francji i Niemczech oraz sprzedaje swoje produkty w ponad siedemdziesięciu krajach na całym świecie.
Grupa zatrudnia ponad 6000 pracowników, około 10% z nich to inżynierowie i specjaliści produktów zaangażowani w istotne działania badawczo-rozwojowe.
Każdego roku poszukiwane są nowe zasoby ludzkie i miejsca produkcji, podejmowane przez różne oddziały Brembo na całym świecie, zwłaszcza w krajach wschodzących i rozwijających się rynkach.
Podstawowym celem strategii Brembo w ekspansji międzynarodowej jest obecność w krajach, gdzie jest grupa głównych klientów zakładów produkcyjnych tak, aby produkty firmy mogą być dostarczone szybciej i bardziej efektywnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz