środa, 15 stycznia 2014

Ferodo

Ferodo Racing

Historia
Ponad stuletnie doświadczenie w zakresie zagadnień związanych z tarciem i hamowaniem powoduje, że Ferodo stało się synonimem doskonałości.
Ferodo było pierwszą firmą na świecie, która całkowicie skoncentrowała się na projektowaniu i produkcji materiałów ciernych. Dziś również nasi doświadczeni inżynierowie pracują nad tworzeniem wiodących rozwiązań dla najbardziej wymagających warunków pracy.

Dziedzictwo technologii hamulcowych

  • Będąc częścią Federal-Mogul, Ferodo jest ciągle wybierane przez producentów pojazdów, zespoły wyścigowe oraz marki z rynku Aftermarket
    2012
     
  • Ty decydujesz – Ferodo przedstawia nową deklarację marki
    2010
     
  • Ferodo Racing wprowadza technologię Siloxane
    2005
     
  • We Włoszech powstaje Ferodo Racing, dedykowane wyłącznie do rozwoju, sprzedaży i marketingu produktów hamulcowych do pojazdów wyścigowych i o wysokich osiągach.
    1998
     
  • Wszystkie klocki hamulcowe Ferodo stają się przyjazne ekologicznie, nie zawierają metali ciężkich
    1990
     
  • Ferodo produkuje pierwszy europejski klocek bezazbestowy. Ferodo wprowadza tarcze, płyny i elementy hydrauliki
    1980
     
  • Ferodo otwiera największy na świecie ośrodek badań hamulców
    1969
     
  • Donald Campbell ustanawia nowy rekord prędkości na lądzie – 649 km/h; pojazd wykorzystywał hamulce Ferodo
    1963
     
  • Ferodo dostarcza klocki hamulcowe do seryjnie produkowanego samochodu – Triumph TR3
    1956
     
  • J.G. Parry-Thomas bije światowy rekord prędkości na lądzie, osiągając 272km/h podczas próby w Pendine Sands; pojazd wykorzystywał hamulce Ferodo
    1926
     
  • Ferodo staje się pierwszą firmą, która dostarcza na wyposażenie OE okładziny hamulcowe do seryjnie produkowanego samochodu, Austina 7
    1922
     
  • Wprowadzenie pierwszych okładzin hamulcowych
    1902
     
  • Ferodo rozpoczyna wytwarzanie hamulców dla konnych pojazdów zaprzęgowych
    1897
     
 

MIESZANKI

Całą paletę klocków Ferodo można podzielić na 3 grupy:
  1. Tuningowe/Drogowe: DS PERFORMANCE (dawne DS2000). Kody rozpoczynające się FDS... (dawniej FCP....S).
  2. Drogowe/Sportowe: DS2500. Kody rozpoczynające się FCP....H (sporadycznie FRP....H).
  3. Wyczynowe: DS3000, DS4003, DS2.11, DS1.11, DSUNO. FCP lub FRP z końcówkami odpowiednio R, C, X, W, Z.
Klocki z grupy pierwszej polecane są użytkownikom, którzy potrzebują lepszego wyczucia pedału, krótszej drogi hamowania oraz optymalnych przebiegów między wymianami klocków. Świetnie nadają się do jazdy codziennej.
  • Zapewniają dużo lepszy współczynnik tarcia niż seryjne klocki.
  • Pracują dobrze od temperatury początkowej (nie wymagają dogrzewania).
  • Nie powodują szybszego zużywania tarczy hamulcowej.
  • Nie pylą bardziej niż seryjne klocki.
Klocki opisywane w grupie drugiej wybierane są zazwyczaj przez posiadaczy aut sportowych oraz zawodników (szuter, mokra nawierzchnia, lód). Największe zalety, dzięki której ta mieszanka zdobyła popularność to:
  • Wysoki współczynnik tarcia od niskich temperatur.
  • Nie wymaga dogrzewania.
  • Akceptowalna żywotność.
  • Nie powodują dużo szybszego zużywania się tarcz.
  • Dają bardzo dobre wyczucie pedału.
Ostatnia grupa to klocki przeznaczone tylko do sportów samochodowych. Nie nadają się do użytku codziennego. W zależności od mieszanki przeznaczone są do konkretnych typów aut i charakteru zawodów:
  • DS3000: Przeznaczona do rajdów i wyścigów na krótkich dystansach. Szybko dogrzewającą się mieszanka (wymagająca jednak lekkiego rozgrzania, co dyskwalifikuje ją z użytku codziennego). Bardzo wysoki współczynnik tarcia w dużym zakresie temperatur, doskonała dozowalność. Dzięki swoim właściwościom wymaga dużo mniejszego nacisku na pedał.
  • DS4003: Ta mieszanka jest wybierana przez zawodników startujących lekkimi samochodami wyścigowymi (np. Formuła 3). Sporadycznie używana jest również w rajdach i wyścigach w samochodach przednionapędowych (na tylnej osi). Główne zalety to bardzo szybkie układanie się klocka, bardzo duży współczynnik tarcia bardzo dokładna dozowalność hamulca.
  • DS2.11 , DS1.11 oraz DSUNO: te mieszanki przeznaczone są do najbardziej zaawansowanego wyczynu. Dzięki nowatorskiej technologii zapewniają wysoki współczynnik tarcia przy każdej prędkości i każdej temperaturze. Genialne wyczucie pedału, długa żywotność, nie niszczą tarcz tak szybko jak inne mieszanki przeznaczone do sportu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz